SEO analyse

SEO analyse



De online marketing bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond. Bij de Kamer van Koophandel staan inmiddels 6030 geregistreerde online marketing bureaus. Veel van deze bureaus claimen gespecialiseerd te zijn in Search Engine Optimization (SEO). Kun je deze vertrouwen? Zorgen ze daadwerkelijk voor een organische groei? Hoe zorg jij ervoor dat jij een goed bedrijf kiest en dus het beste presteert in de zoekresultaten?

SEO is een veelgebruikte term in de online marketing wereld. De mate waarin de website zoekmachine geoptimaliseerd is, wordt onder andere uitgedrukt in de positie in zoekmachines. Niet alleen de positie in zoekmachines zegt iets over de SEO van een website. Een nog steeds veelgebruikte manier om je posities te beïnvloeden is Linkbuilding, maar hoe doe je dit eigenlijk effectief? Het gebruik van de juiste tools is hierbij erg belangrijk.

 

Analyse met Majestic

MajesticSEO is één van de tools waarmee je een cijfer kan krijgen van de waarde van een website. Deze tool analyseert met hun eigen algoritmes het hele web. Uit deze analyse komt een zogenaamde Trust en Citation flow. Voor de SEO analyse zijn niet alleen deze twee kerngetallen van belang. Misschien nog wel het belangrijkste is de verhouding tussen de Trust en Citation flow, de Trust Ratio. De Trust ratio is de Trust flow gedeeld door de Citation flow. De Trust Ratio zegt dus iets over hoe “spammerig” de website is. De Citation flow zegt namelijk iets over de hoeveelheid inkomende links en hoeveel invloed deze links hebben. Terwijl de Trust flow de mate van betrouwbaarheid weergeeft, ook wel de invloed van relevante links.

Ideale site

Nu het duidelijk is dat de Trust en Citation flow een nauw verband met elkaar hebben en dat wordt weergeven a.d.h.v. de Trust ratio kunnen we een norm proberen vast te stellen. Idealiter ligt de Trust ratio rond de 1. In de praktijk komt dit zelden voor. Websites met een trust ratio van rond de 0,6-0,7 hebben al grote invloed op je eigen website, mits deze relevant is.

Het is duidelijk dat een goede analyse van een website van groot belang is, zodat deze het best zoekmachine geoptimaliseerd kan worden. Tegenwoordig er zijn veel online marketing bureaus die graag dit werk voor je uit handen te nemen. Echter zijn er weinig online marketing bureaus met hun eigen Search Engine Lab, zoals bijvoorbeeld TIC Online Marketing Utrecht. Bureaus als deze hebben hun eigen specialistische kennis opgedaan, door zelf heel veel testen. Dit is een onderscheidende factor bij het uitzoeken van een online marketing bureau.

 

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.