Google AdWords verandert zijn naam naar Google Ads


 

Waarom Google Ads?

Zo een 18 jaar geleden werd Google AdWords gelanceerd en sinds 24 juli 2018 is de naam veranderd naar Google Ads. Deze verandering van AdWords is veel meer dan alleen de naam. Google weet als geen ander dat het internet en het gebruik ervan flink is veranderd de laatste jaren. Om up-to-date te blijven was Google AdWords toe aan vernieuwing. Met Ads kan Google beter inspelen op het huidige internetgebruik. Google Ads is, in tegenstelling tot Google AdWords, een compleet platform waarop alle advertentiemogelijkheden te vinden zijn. Op deze manier wordt het voor bedrijven makkelijker gemaakt om de consument te bereiken, via Google.

Google adwords

Wat verandert er?

Naast de naam Google Ads verandert er nog veel meer ten opzichte van Google Adwords. Tegenwoordig kan er via Google op veel meer platformen geadverteerd worden dan alleen Google zelf. Namelijk ook YouTube-advertenties, banner-campagnes en e-Commerce campagnes kunnen opgezet worden. Voorheen was dit erg omslachtig om te bewerkstelligen. Met Google Ads kan dit dus allemaal op een platform, waardoor er een duidelijk overzicht ontstaat. Daarnaast introduceert Google Smart Campaigns, hiermee zet je met een paar simpele stappen een campagne op. Volgens -Google zijn deze Smart Campaigns 3 keer beter in staat om je advertentie voor jouw publiek te laten uitkomen. Met Google Ads is het dus makkelijker om doelgericht te adverteren. Naast deze verandering introduceert Google ook Google Marketing Platform en Google Ad Manager.

Google Marketing Platform

Google Marketing Platform richt zich, net zoals Google Ad Manager, voornamelijk op grote bedrijven. De platforms onder de naam DoubleClick en Google Analytics 360 Suite gaan ook op in deze nieuwe merknamen. Het Google Marketing Platform is bedoeld als centraal platform om alle gegevens over de digitale media en klantenervaringen inzichtelijk te maken. Ook voor jouw Ads specialist zijn de nieuwe platforms erg handig. Zo krijgen de specialisten in een platform een totaalbeeld van de ontwikkelingen van jouw website en campagnes.

Google Ad manager

Google Ad Manager

Google Ad Manager is een platform speciaal ingericht om advertenties te plaatsen. Via Ad Manager kan de SEA specialist op meerdere partnerwebsites van Google en op Google zelf adverteren. Doordat dit nu op een platform geregeld kan worden, is dit erg overzichtelijk. Ad Manager helpt je bij het meer verdienen en de opbrengsten te vergroten door middel van de advertenties.

Van AdWords specialist naar Ads specialist

De komende tijd zullen er nog diverse veranderingen worden doorgevoerd op de platforms van Google. Deze veranderingen zullen bijdragen aan het gebruiksgemak van Google Ads. Door middel van de vernieuwingen wordt het allemaal simpel en effectief en kan je je klanten nog beter bereiken.

Voor AdWords specialisten zal de naam ook gaan veranderen naar Ads specialist. We zijn het er dan ook volledig met de veranderingen van Google eens. Google is veel bezig met machine learning om betere resultaten te halen voor de advertenties van de klanten. Met de re-branding die Google heeft doorgevoerd voldoen zij aan de verwachtingen die ze hebben uitgesproken. Wij raden aan om de nieuwste advertentiemogelijkheden van Google altijd aan te passen voor het beste resultaat.

Bron: https://www.doublesmart.nl/google-ads-het-nieuwe-google-adwords/

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.