meer bezoekers via je website

Tips om meer sales uit je website te halen


Wil je graag meer sales uit je website halen? Dit is heel goed mogelijk. Daarvoor zijn er verschillende tips die je toe kunt passen. Conversatie optimalisatie, marketing automation, bezoekers identificeren en remarketing, wat ga jij toepassen binnen je bedrijf?

Tip 1: Conversie optimalisatie

Een van de tips om meer sales uit je website te halen is door middel van conversie optimalisatie. Het gaat over het verbeteren van je website met als doel het verhogen van je conversie ratio van de bezoekers naar leads, prospect of de klant. Je kunt de optimalisatie grofweg verdelen in een aantal belangrijke pijlers, namelijk vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid, de drempel wegnemen en overtuigen. Als bezoekers overtuigd zijn van hetgeen wat je hen kan bieden, zullen ze pas de keuze maken om iets te kopen.

conversie optimalisatie webshop

Tip 2: Marketing automation

Bij marketing automation gaat het over het helpen van prospects bij het aankoopproces, gericht op het automatiseren van relevante content, het doel daarvan is de leadconversie verhogen. Je kunt het opsplitsen in drie onderdelen, namelijk het opbouwen van (digitale) profielen, het opzetten van relevante campagnes en het converteren en prioriteren van leads. Het is een geschikte methode voor B2B organisaties die producten of diensten willen verkopen. Als je lead scoring toe gaat passen dan bepaal je in welke fase van een aankoopproces de prospect zich bevindt. Je werkt hierbij toe naar beter gekwalificeerde leads. Je gaat hierbij dan ook punten toewijzen aan het digitale gedrag van een prospect.

marketing automation

Tip 3: Bezoekers identificeren

Met een website tracking tool kan je gemakkelijk jouw anonieme websitebezoekers omzetten in echte bedrijven. Sales weet nu precies wat zijn klanten & prospects op de website hebben gedaan en zoekt op het juiste moment contact en met de juiste boodschap. Een tool zoals Leadfeeder integreert met je CRM waardoor het geen extra tool wordt maar echt onderdeel van het dagelijks process. Hierdoor worden er meer sales leads gegenereerd op basis van het huidige aantal websitebezoekers.

leadfeeder

Tip 4: Remarketing

Een andere naam voor remarketing is retargeting. Het gaat hierbij over een online marketing methode en daarmee kun je eerdere bezoekers van jouw site opnieuw benaderen. Dit wordt gedaan met een gerichte beeld-, tekst- of videoadvertentie. Google remarkting is een veel gebruikte methode. Daarbij zet je campagnes op met Google AdWords. Het aantal aanbieders blijft maar groeien en je zal het dan ook wel tegenkomen via andere partijen binnen Nederland en ook internationaal. Het is belangrijk om een remarketing tag te plaatsen op iedere pagina van je website. Het gaat hierbij over een klein codefragment en dat noemen we ook wel een remarketing pixel. Hierbij wordt met behulp van een (legale) cookie de bezoeker voor een bepaalde periode in een remarketinglijst geplaatst. Hierdoor weet de provider aan wie de advertenties getoond moeten worden.

Google adwords

Tips toepassen

Er zijn verschillende manieren om meer sales uit je website te halen. Door bovenstaande tips toe te passen kun je zien wat er binnen jouw bedrijf het beste werkt. Het kan per branche verschillen, als je er maar voldoende tijd aan besteed en het proces blijft volgen, zo kun je in korte tijd meer sales realiseren.

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.