nederlandreview

Meld je aan bij NederlandReview en ontvang een gepersonaliseerde widget. Reviews op een site zorgt voor vertrouwen bij nieuwe klanten


Het kweken van gebruikersbeoordelingen is een integraal onderdeel van elke zoekmachinestrategie, vooral voor lokale bedrijven. We bespreken de impact van reviews en geven tips waar je je inspanningen op kunt richten.

Online reviews hebben een enorme invloed op de aankoopbeslissingen van consumenten en de prestaties van merken in de zoekmachines. Met dit alles in het achterhoofd is het nu een goed moment om na te denken over hoe je online recensies van klanten ervaringen op een ethische manier kunt benaderen die langdurige, positieve resultaten zal opleveren voor de merkbeleving en het zoekmachineverkeer voor bedrijven.

Google-medewerkers vertrouwen op ratings en beoordelingen

Het is belangrijk om de relatie tussen reviews met ervaringen en klachten en SEO-prestaties vast te stellen alvorens verder te gaan. Inzicht in die relatie zal informeren hoe je het beste kunt benaderen en een strategie voor het verkrijgen van reviews kunt ontwikkelen.

Als een trefwoord wordt gevonden in de reviews van bedrijven, of als je locatie wordt genoemd in een review, dan zal je positie in de zoekresultaten te verbeteren.

Verbeteren reviews je prestaties in het algemeen in de zoekresultaten?

Dat is een beetje meer omstreden. Google zelf heeft verklaard dat sterbeoordelingen in AdWords het doorklikken tot 17 procent verbeteren, en een studie van BrightLocal heeft uitgewezen dat organische vermeldingen met 4- en 5-sterrenbeoordelingen (in de vorm van rijke fragmenten) een iets hoger doorklikpercentage hebben dan vermeldingen zonder sterren. Hoewel er nooit een formele bevestiging is geweest, is er veel bewijs dat een hogere click-through rate (CTR) indirect je ranking in de zoekresultaten kan verbeteren.

Zelfs als reviews ervaringen en soms klachten niet direct van invloed zijn op de zoekresultaten, kan het feit dat ze de doorklikratio’s verbeteren mogelijk van invloed zijn op je rankings op een indirecte manier. En een hogere CTR is een voordeel op zich!

Door gebruikers gegenereerde content en reviews hebben ook een grote invloed op de beslissingen van de consument. Uit een onderzoek is gebleken dat door gebruikers gegenereerde content de beslissingen van kopers meer beïnvloedt dan welke andere factor dan ook die in het onderzoek ook wordt bekeken, inclusief de zoekmachines zelf.

De snelste weg naar succes

Google heeft het je gemakkelijk gemaakt om je klanten je te laten beoordelen, en dit is het allereerste wat je moet beginnen. Vind je PlaceID met behulp van de zoekfunctie die Google hier heeft geleverd. Zet je bedrijfsnaam in de zoekbalk “Voer een locatie in”. Klik op je bedrijfsnaam wanneer deze verschijnt, dan verschijnt je PlaceID onder je bedrijfsnaam.

Kopieer de PlaceID en plak hem aan het einde van deze URL: https://search.google.com/local/writereview?placeid=

Probeer nu die URL in je browser met de PlaceID van je bedrijf om te testen of het werkt of niet. Het zou je naar een zoekresultaat voor je bedrijf moeten brengen met een “Rate and review” pop-up venster.

Deel deze URL met je klanten na transacties om beoordelingen op te halen op je Google My Business account.

Conclusie

Hoewel de beoordelingen van Google My Business waarschijnlijk de grootste invloed hebben op de zoekmachineposities, zijn het niet de enige beoordelingen die Google in aanmerking neemt, en het is in je eigen belang om ook reviews van sites van derden op te halen. Beoordelingssites van derden kunnen je helpen om sneller meer reviews op te halen en ze voegen diversiteit toe aan je beoordelingsprofiel, wat je legitimiteit ten goede komt. Dit geeft op zijn beurt de reviews met ervaringen en klachten meer autoriteit. Meld je dan ook nu aan bij NederlandReview en ontvang een gepersonaliseerde widget.

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.