Online marketing strategie

3 online marketing feitjes om jou op weg te helpen! 


Online marketing is door de jaren heen enorm veranderd. Waar marketing vroeger vooral inhield dat je ging flyeren bij de plaatselijke supermarkt of wellicht zelfs een advertentie in de krant plaatste, is offline marketing tegenwoordig bijna zo goed als verdwenen. Natuurlijk worden bepaalde strategieën nog altijd toegepast, maar de meeste focus ligt toch op online marketing. Zoals iedere ondernemer zal beamen is dit dan ook het medium waar je de grootste doelgroep kunt bereiken. Maar dan moet dit natuurlijk wel op de juiste manier gebeuren. Daarom vind je hier 3 online marketing feitjes om je alvast een beetje op weg te helpen. 

Online marketing uitbesteden loont


Veel ondernemers geloven dat ze geld kunnen besparen door online marketing voor eigen rekening te nemen. Dat lijkt misschien logisch, maar het is verreweg van een verstandige keuze. Kijk maar eens naar de bedrijven die bovenaan Google verschijnen. Deze beschikken vrijwel allemaal over een groot online marketing bureau wat hun steunt en de marketingstrategie uitstippelt. Door online marketing zelf voor eigen rekening te nemen, loop je het risico om fouten te maken of verouderde technieken te gebruiken. 

Vergeet niet dat online marketing nog altijd doorontwikkeld. Dat betekent dus ook dat je continu je vaardigheden en kennis bij moet spijkeren om dit bij te kunnen benen. Als ondernemer heb je hier doorgaans vrij weinig tijd voor. Een online marketing specialist weet voor ieder bedrijf precies te vertellen welke strategie het beste zal werken en hoe je het meest kunt besparen en toch voldoende winst kunt behalen. Online marketing uitbesteden loont dus zowel op het gebied van tijd als geld. 

Visuele content speelt een essentiële rol


Gooi je website vooral niet vol met enkel geschreven teksten, want uit onderzoek is gebleken dat mensen maar circa 10 procent van de geschreven teksten daadwerkelijk in zich opnemen. Het is daarom veel beter om geschreven content met afbeeldingen of filmpjes te voorzien. Hierdoor komt de boodschap niet alleen beter binnen, maar wordt het voor Google ook nog eens direct een stuk interessanter om je positie te verbeteren. 

Bovendien zorgt visuele content er ook nog eens voor dat je website veel persoonlijker wordt. Gebruik daarom bij voorkeur zelfgemaakte afbeeldingen. Zo herinnert men zich de producten en diensten van jouw bedrijf veel beter. Iets wat zal leiden tot meer conversie en daarmee ook een betere uitgangspositie voor jouw bedrijf. 

Bereik een grotere doelgroep door te bloggen


Bloggen klinkt misschien vreemd, maar het is een doeltreffende manier om jouw website nóg beter op de kaart te zetten. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat bedrijven die bloggen naast hun werkzaamheden tot maar liefst 5 keer meer conversie behalen dan bedrijven die dit niet doen. Hier is dan ook ontzettend veel winst te behalen. Zeker wanneer je dergelijke blogs ook nog eens op jouw social media kanalen presenteert. Het levert je niet alleen een hogere positie op in Google, maar het prikkelt klanten om terug te keren. 

Je hoeft bovendien niet zelf te bloggen. Er zijn verschillende tekstschrijvers en online marketing specialisten die deze dienst voor jou kunnen verlenen. Zo verhoog je de positie van jouw bedrijf binnen Google, zonder dat je hier zelf al te veel tijd in hoeft te investeren. 

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.