buitenreclame

Adverteren met buitenreclame: de do’s en don’ts


Steeds meer ondernemers maken gebruik van buitenreclame. Dankzij buitenreclame is het mogelijk om binnen korte tijd een grote groep mensen te bereiken. Het podium? Dat is de publieke leefruimte en dat levert aanzienlijk veel klandizie op. Buitenreclame kan tot uiting komen in diverse formaten. Denk maar eens aan de grote billboards langs de weg, maar ook aan bestickerde trams of reclamedragende bushokjes. De mogelijkheden zijn eindeloos en hangen volkomen af van jouw persoonlijke voorkeur en de doelgroep die je zo efficiënt mogelijk wilt bereiken. In dit artikel geven we de do’s en don’ts voor een succesvolle reclamecampagne dankzij buitenreclame.

Wat is buitenreclame precies?

Allereerst is het belangrijk om precies te weten wat buitenreclame is. Je wordt hier eigenlijk gedurende de dag continu mee geconfronteerd. Op weg naar het werk, opleiding of de school van je kinderen wordt er continu gepronkt met opvallende affiches langs de weg. Misschien zie je ze wel bij de bushalte hangen of hangen er grote posters langs de route om aanbiedingen duidelijk te maken bij de consument. Zonder dat je het doorhebt wordt jouw koopgedrag hierdoor beïnvloedt. Plotseling krijg je zin in een gerechtje met varkenshaas en herinner je je dat deze in de aanbieding was bij de lokale supermarkt. Dit zijn allemaal vormen van buitenreclame die ongemerkt tot de verbeelding spreken. Je hersenen worden geprikkeld om aandacht te schenken aan de affiches en dat is nu juist de kracht van buitenreclame: ze bereiken binnen zeer korte tijd een enorme doelgroep.

buitenreclame schermen

Do’s voor een succesvolle buitenreclame

Hoe bereik je als ondernemer een zo groot mogelijke doelgroep door middel van buitenreclame? Wij geven je enkele do’s voor een succesvolle reclamecampagne:

  • Hou het kort en bondig: het doel van buitenreclame is om binnen korte tijd zoveel mogelijk mensen te bereiken. Als je autorijdt zal je niet stil gaan staan om een billboard te lezen. Deze moet direct in het zicht springen en gelijk duidelijk zijn. Gebruik korte en pakkende slagzinnen van maximaal 8 woorden.
  • Gebruik een duidelijke lettertype om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Je wilt immers niet dat mensen de boodschap moeilijk kunnen lezen of niet kunnen ontcijferen wat er staat door een gebrek aan een duidelijke lettertype of grootte.
  • Zorg voor een herkenbaar logo van het bedrijf om zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Mensen moeten direct een beeld krijgen van de diensten en producten van jouw bedrijf. Als ze het logo vaker zullen zien, zal er herkenbaarheid optreden en dat is goed voor het consumentenvertrouwen.
  • Maak gebruik van kleurcontrasten voor een duidelijk reclamebeeld
  • buitenreclame bord

Don’ts bij adverteren met buitenreclame

De volgende dingen moet je vooral voorkomen bij het adverteren met buitenreclame:

  • Te veel informatie willen overbrengen: de lezer heeft geen tijd om dit allemaal op te slaan. Te veel informatie zorgt ervoor dat de aandacht niet getrokken wordt en de boodschap niet op de juiste manier wordt overgebracht.
  • Het gebruik van fletse kleuren of een onduidelijke lettertype
  • Een beeld gebruiken waarbij de boodschap in het niet valt
  • Te veel afbeeldingen op één reclameontwerp plaatsen

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.