Business Management Consultancy

Vind success door Business Management Consultancy


Ben je als ondernemer op zoek naar een succesformule? Eentje die ervoor zorgt dat je meer inzicht krijgt? Niet meer 24/7 met je business bezig bent? Én die het mogelijk maakt om vaker aan je zaak dan in je zaak te werken? Dan is het tijd voor een goede dosis Business Management Consultancy. Krijg structuur voor groei met de juiste handvatten.

Structuur voor groei met BSP

BSP staat voor Brains, Social effectiveness en Power. Ole van der Straaten bedacht dit model naar aanleiding van zijn ervaringen als business builder van het lokale Unileverbedrijf in de Filipijnen. Een kleine toelichting bij het BSP-model:

  • Brains staat voor het bij de les zijn. Ben je op de hoogte van alle ontwikkelingen in je vakgebied? Weet je wat er speelt in je organisatie? Kortweg: heb je je hoofd waar het moet zijn?
  • Social effectiveness slaat op het relaxed omgaan met anderen. Verkrijg je genoeg sociaal contact, zowel op het werk als erbuiten?
  • Power gaat over productiviteit. Krijg je dingen gedaan? Voer je de taken uit, die je moet uitvoeren?

Neem de drie pijlers samen en beoordeel ze met een 0, + of ++. De pijlers moeten met elkaar in balans zijn. Je neemt nooit juiste beslissingen als je geen balans krijgt tussen je omgang met anderen (S) en het dingen in beweging zetten (P). Kijk naar waar je energie van krijgt. Alleen maar werken, zonder een gezicht van een van je vrienden te zien? Waarschijnlijk niet. Een gebalanceerd leven is de sleutel tot je productiviteit. Zit je lekker in je vel, heb je balans tussen je S en je P, dan neem je betere besluiten en gaat alles je veel makkelijker af.

Het product van het BSP-model

Het product is natuurlijk inzicht. Sta even stil bij alles wat je doet en neem een meta-positie aan. Kijk van bovenaf naar je eigen leven. Is alles wel in balans? Zit je met je hoofd wel op de juiste plek (B plus)? Onderhoud je wel goede sociale contacten (S plus)? Krijg je wel genoeg gedaan (P plus)? Er is een keerzijde aan het BSP-model. Je kan ook aan de negatieve zijde van BSP zitten. Het is dan aan jou om er actief iets aan te doen. Check of je arelaxed omgaat met anderen, dan zit je in de S min. Als je niks gedaan krijgt, dan zit je in de P min. Op het moment dat je in de S min of P min zit, neem je geforceerde beslissingen en zit je automatisch in B min. De truc van het BSP-model is om wanneer je in de S min zit, gas te geven op P plus. Als je in de P min zit, geef je gas op de S plus. Klinkt tegennatuurlijk, maar werkt verbluffend goed. De B plus volgt vanzelf. 

Groei van je business

Je neemt als het ware een vogelvluchtperspectief aan. Niet alleen met betrekking tot je eigen leven, maar met name in verhouding tot je zaak. Het gaat erom dat je een BSP structuur aanbrengt in je onderneming. Want ook je onderneming heeft een B (je Flight Deck), een S (je Keuken) en een P (je Restaurant). Je Flight Deck neemt als bestuursorgaan de beslissingen. Je Keuken is de uitvoerende kracht: zij zorgen ervoor dat bedrijfsprocessen goed worden uitgevoerd. Het restaurant is hoe deze processen op de voorgrond treden en leiden tot succes. Deze structuur zorgt ervoor dat je weet waar je aan toe bent en ruimte kan gaan maken voor groei van je business.

Door deze structurering behaal je dus betere resultaten, met minder moeite. Steek even tijd in jezelf en je krijgt er energie in het kwadraat voor terug. Deze energie bundel je om beter te worden in wat je doet.  Ole van der Straaten vond de energie om een nieuwe business te beginnen. Hij adviseert ondernemers over hoe ze hun bedrijf het beste in dienen te richten.

Leid je een minder stressvol leven en houd je meer tijd over voor de dingen die jij belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld meer aan teambuilding doen? Hecht je waarde aan het kennisniveau van je personeel? Nu heb je daar eindelijk tijd en ruimte voor. Richt je pijlen dus op de juiste doelen, schieten is het anders niet waard.

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.