Wat is Google Adwords?
Ben jij de trotse eigenaar van een bedrijf en besteed je al je tijd aan het verbeteren van je zoekmachine optimalisatie? Maar laat jouw campagne voor een betere vindbaarheid van je website toch nog wat te wensen over? Ga dan eens aan de slag met het adverteren op Google. Via zogenaamde Adwords kan jij een toppositie in Google bereiken. Lukt het je zelf niet om de kosten van Adwords te onderdrukken en blijft je omzet ook stagneren? Adwords uitbesteden aan een AdWords expert kan dan de perfecte oplossing zijn. Met behulp van een specialist behaal jij de beste resultaten in je gevecht naar die ene toppositie.
Ondanks dat Google Adwords enorm kunnen bijdragen aan de vindbaarheid van je bedrijf, is het voor veel mensen nog een vaag begrip. Google Adwords is een speciaal advertentieprogramma dat beschikbaar is gesteld voor Google. Bij dit programma kan je zelf bepalen bij welke zoektermen jouw website bovenaan moet verschijnen. Je betaalt vervolgens per klik. Dus je betaalt eigenlijk voor iedereen die via deze manier van adverteren op jouw website terecht komt. Je kan flinke resultaten behalen door deze manier van adverteren. Vooral bij zoektermen die veel gebruikt worden zullen de bezoekersaantallen op je website flink stijgen. Hierdoor kan je vrijwel iedereen uit jouw doelgroep bereiken.
Lastiger dan je denkt
Bij het lezen van de uitleg zal je waarschijnlijk direct enthousiast zijn. Even op een regenachtige zondagmiddag jouw bezoekersaantallen omhoog helpen. Vul gewoon een paar zoektermen in en je bent klaar! Klinkt heel makkelijk, maar zo is het niet. Door verkeerd gebruik van Google Adwords kan het gebruik hiervan flink in de papieren lopen. Je wilt niet dat je straks meer kwijt bent aan adverteren dan dat je binnenhaalt. Het is dan ook belangrijk om eerst goed onderzoek te doen naar wat alles precies inhoudt en hoe je hierop kan besparen. Als je er echt niet uitkomt of juist het zekere voor het onzekere wilt nemen is het belangrijk om een deskundige in te schakelen. Deze weten precies hoe ze de kosten zo laag mogelijk kunnen houden en ondertussen jouw omzet kunnen laten stijgen.
Tips voor het gebruik van Google Adwords
- Let op de zoekwoorden die je gebruikt. Er zijn zoekwoorden die enorm veel geld kosten per klik. Denk bijvoorbeeld aan ‘hypotheek’ of ‘ lening’. Dit kan soms wel oplopen tot 20 euro per klik!
- Zorg voor een hogere kwaliteitsscore. Google geeft alle websites een soort rapportcijfer en alles boven de 7 is ruim voldoende. Als beloning hoef je hierdoor minder te betalen per klik. Bij een kwaliteitsscore van 10 is dit tarief nog een stuk lager. Om je kwaliteitsscore te verbeteren moet je gebruik maken van verschillende technieken. Dit kan je laten testen en uitvoeren door een deskundige.
- Je betaalt minder per klik als jouw website perfect aansluit op de door jou geadverteerde zoektermen. Als jij als webshop voor fashion bijvoorbeeld gaat adverteren op leningen is de kans groot dat je enorm veel moet betalen. Zo probeert Google de kwaliteit hoog te houden en enkel relevante bronnen te weergeven.